sâmbătă, 14 martie 2009

Networking

In urma cu ceva timp, cam in perioada in care urma sa iau decizia la ce scoala sa imi dau copilul, eram la o cina cu cuplu de oameni educati, cu copii de varste similare cu ai nostri.
Inevitabil discutia a ajuns la ce scoala sa ne dam copiii. Fiind un sustinator fervent al invatamantului de stat imi expuneam si sustineam teoria cum ca "nu se poate sa iti dai copilul la scoala particulara unde profesorii se comporta cu manusi cu aia mici, ca toti iau note bune pentru ca nu ti-ar conveni sa dai 1000 de euroi pe luna si sa iti zica aia ca progenitura ta e proasta de da in gropi, ca poate e mai bine sa fie la scoala cu copii din toate categoriile sociale, eventual sa isi mai ia si vre'o doi pumni in cap, etc".
Interlocutorul meu, baiat diplomat, m-a lasat sa imi expun ce aveam de expus, iar la finalul discutiei imi spune: "Uite cum sta treaba, in societatea in care traim cel mai important e networkingul. D-aia la americani sunt aia disperati sa isi dea copiii la cele mai bune scoli si universitati, sunt foarte importante, poate cele mai importante relatii de afaceri si job in viata sunt cele facute in acea perioada, ca uite eu am fost coleg in facultate cu cutare si cutare care acum ala e ministru, celalalt director la X Romania, ala director de banca"....
Pentru moment am ramas perplex. ADEVARAT. Se pare ca eram pe o pista total gresita. Mi-a ramas un ghimpe in inima si in perioada urmatoare m-a macinat tare problema.
Pe ce network sa incerc sa imi plasez copilul, cum sa fac, ce sa fac?? Care retea e puternica?
Asa am ajuns sa incep sa analizez situatia si am si o concluzie la care am ajuns:

CEA MAI TARE RETEA DIN BUCURESTI E RETEAUA DE MOLDOVENI


Bucurestean fiind din nastere, de multe ori mi s-a intamplat sa am anumite nevoi pe la institutii unde in spatele usii pe care o deschideam se aflau diverse dudui care nici nu se gandeau imi rezolve in vreun fel problema pentru care ajunsesem sa le apas clanta.
Moment in care, vorbind in stanga si dreapta ca am fost la institutia cutare serviciul cutare doamna de acolo sub nici o forma nu vrea si nu poate sa ma rezolve, o voce din public imi spune surprinzator: "Pai stai, e cumva o doamna micuta, grasuta, roscata si cu parul scurt???? Aaaa, o stiu e din Onesti, am fost in scoala cu ea. Stai sa ii dau un telefon"
A doua zi dimineata, aceiasi duduie gretoasa cu parul scurt si roscat ma astepta cu un zambet jovial si tot cu interesul din lume pentru nevoia mea.

E un simplu exemplu, cel in care m-am dumirit, ca aici in Bucuresti cam asa sta treaba, daca ai o problema de rezolvat tre' sa cauti mai intai un moldovean, in timp fiindu-mi confirmate cu doamna directoare de la banca, domnul de la Administratia Financiara, de la Electrica, Autoritatea Romana a Vamilor, Garda Financiara, Guvern (sar'mana dna Secretar de Stat), Presedentie, Ministerul transporturilor (e plin de moldoveni acolo), etc, etc, etc.

Avem exemple ca reteaua de moldoveni functioneaza in toate domeniile incepand cu dl. Fenechiu de la Iasi care si-a facut protejatul ministru la Bucuresti, cu fostul primar de la Bacau care si-a trimis fratele secretar de stat in capitala, asta ca sa enumar aici numai cateva exemple de Political Networking of Moldova.
De atunci nu ma mai mira nici ascensiunea Mihaelei Radulescu sau a Andreei Marin, care ma indreptateste sa cred ca un directoras din Televiziunea Romana garantat a fost la un moment dat din Roman.

Ca sa revin la intrebarea de unde a plecat acest text, cea cu copilul si scoala, decizia pe care urmeaza sa o iau este cu atat mai greu de luat, dat fiind ca in Bucuresti cu singuranta nu exista SCOALA DE MOLDOVENI.


PS: Lucrurile nu sunt chiar toate foarte clare stiind cu totii ca Alina Plugaru e din Vaslui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu