duminică, 26 iulie 2009

Revista presei

Cu un capucino in fata, pe un fond sonor asigurat de The Cure si albumul meu preferat Mixed Up, citesc ziarele pe net. Daca as fi la scoala si m-ar pune profesorii sa fac o sinteza a tot ce am citit pana acum cu siguranta nu as lua nota de trecere dat fiind faptul ca as putea scrie pe o foaie alba de hartie, cu litere mari numai doua cuvinte: VINE CRIZA.

De mult nu mai prezinta interes pentru mine cu ce se ocupa "elita politica" romaneasca, dar fiind an electoral (aproape ca fiecare an de altfel de cativa incoace, alegeri locale, parlamentare, prezidentiale, europarlamentare) in care avem prezidentiale, urmaresc cu cea mai mare placere asmutirile dintre pretendentii la cel mai inalt scaun al tarii si care evident au ca lait motiv CRIZA.

E destul de clar pentru toata lumea ca nu numai noi ne aflam in criza, ci intreg mapamondul, dar impresia pe care mi-o lasa sistemul in care traim se aseamana destul de mult cu un sistem audio: exista semnalul audio si anume criza, clasa politica preia il preia si actioneaza ca un preamplificator stabilindu-i frecventa care doreste sa ajunga la ascultator, iar presa joaca rolul de amplificator de mare putere supunandu-ne la un volum de decibeli pe care, fara sa vrem, suntem obligati sa il ascultam. E ca si cum am trai intr-un club in care se asculta muzica house la maxim 24 din 24. Manelist, rocker sau iubitor de hiphop esti silit sa asculti muzica house pe care ti-o baga cu japca pe gat.

Citesc prin ziare ca statul s-a imprumutat la banci 1,2 miliarde de euro. Concluzia pe care o trag e ca deja au cheltuit cele 20 de miliarde pe care le-au imprumutat de la FMI nu cu mult timp in urma. Nu mi-as fi dorit ca statul sa fie nevasta mea. Apetitul asta de spart banii s-a dovedit daunator multor cupluri. Cum fiecare din noi traieste intr-o simbioza personala cu statul genul asta de relatie mie nu imi convine. Drept urmare m-am decis sa nu ii mai dau bani. Ii cheltuie pe prostii, deci nu ii mai dau. Beleaua e ca in cazul in care nevestei sau amantei nu ii mai dai bani te paraseste, de stat nu scapi. Te calareste pana la sfarsit. Sfarsit pe care el te gandeste sa te rasplateasca cam asa. O doamna a ajuns la varsta pensionarii dupa 30 de ani de munca fara intrerupere. Luna de luna a cotizat la stat parte din fiecare banut pe care l-a castigat. Decizia de pensie a venit cu suma de 380 Ron.

Basescu a fost la Dabuleni. Dabulanenii se ocupa cu cresterea pepenilor. Geoana e senator de Dabuleni. Basescu l-a facut sef de bostanarie. Iar primarul din Dabuleni i-a scris presedintelui Basescu ca cetatenii din Dabuleni se simt ofensati. Asa ca presedintele in ziua urmatoare s-a suit in masina cu destinatia, da, ati ghicit, Dabuleni. Si intr-un soi de campanie prezidentiala la tv ne-au aratat cum vorbea el cu amaratii aia ca nu a zis si nu a facut. Iar la sfarsit Dabulanenii scandau BASESCU, BASESCU. Gretos. E abject sa te folosesti de imaginea unor tarani in felul asta. Borat a mai facut treaba asta, da' parca cu mai mult umor.

O sa avem de ales la toamna intre trei oameni. Geoana, Basescu si Antonescu. Lipseste zdreanta mea preferata Nastase. Pe Base eu l-am ales o data si ne-a tepuit. Geoana e un prostanac. De Crin imi place. Da' nu o sa iasa. O sa iasa tot Basescu si o sa ne arda 5 ani.

Dupa cum imi zicea cineva, scriu numai intr-o directie. Dar in orice directie incep sa scriu tot aici ajung. La penalii astia. Pe care mi baga astia cu ziare si tv pe gat. Drept urmare maine dimineata la cafea o sa ma axez pe studierea unor siteuri pentru adulti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu