luni, 13 iulie 2009

Fata de la meteo

Daca as fi avut porumb cultivat pe mosia pe care mi-a lasat-o tata poate m-as fi bucurat ca ploua de doua saptamani. Da' tata nu a avut mosie sa imi dea. Iar eu mi-am facut terasa pe Smardan pentru ca nu m-am gandit ca o sa ploua toata vara si as fi putut sa am o productie de 8700 kg porumb la hectar daca as fi luat in arenda vre-o mie de hectare. Un calcul simplu ne arata ca la o mie de hectare as fi primit subventie de agricultor de la stat de 200 Ron/ha adica 200.000 Ron (50.000 eur). La banii astia mai adaugam vanzarea porumbului cu aproximativ 130 eur/tona avem deja in buzunar aproximativ 1.200.000 euro. Scadem din banii astia cheltuieli de insamantare de 200.000 euro, 300.000 euro ne mai costa restul proceselor tehnologice, inca 100.000 transportul la siloz, ramanem cu 600.000. Din banii astia mai dam vre-o suta de mii la aia de la care am luat terenul in arenda si uite cu iti raman intr-o vara ploioasa 500.000 euro la o mie de hectare.

Dar dupa cum spuneam nu a avut tata mosie sa imi dea. Si nici nu am luat ceva in arenda. Am terasa pe Smardan. Si in fiecare dimineata cand ma scol ma uit pe cer sa vad daca sunt nori. Si sunt si azi. In cazuri d-astea nu exista nimeni la care sa suni sa rezolve cumva. Iar fata de la meteo din Libertatea nu poate sa te ajute decat eventual cu o felatie meseriasa. Si asta numai in cazul in care ai bani. Iar daca ploua si ai terasa nu ai. Daca ai porumb cultivat da. De unde tragem concluzia ca daca vrei sa io dai la muie lu' fata de la meteo ar fi fost mult mai bine anul asta sa ai porumb pe campuri. Nu terasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu