marți, 16 iunie 2009

5%

Da, cateodata putem sa afirmam si asa. E o tara de cacat, plina de oameni de cacat, neseriosi si delasatori. Ne-am nascut intr-un colt al lumii in care avem maracini pe aeroport dar nimanui nu ii trece prin cap sa le smulga, traim in concubinaj un stat care suprima cu brutalitate orice initiativa, un loc in care e de la sine inteles ca la o intalnire stabilita la ora doua poti sa ajungi undeva intre doua si trei. Am stat pavaza Europei impotriva turcilor 500 de ani si drept urmare suntem pregatiti emotional ca in orice moment sa vina careva sa ne futa in cur. Mergem la Budapesta sau Viena si ramanem cu gura cascata ce cladiri vechi si frumoase au ei, iar noi nu. Pai da, noi nu avem, ca noi am descoperit chirpiciul fix cand bozgorii au facut primul pod peste Dunare. Faceau case din chirpiciul respectiv pe care ni le daramau turcii din doi in doi ani. Iar pe cele care au scapat le-a daramat Ceausescu. Fac astia autostrazi in ritmul in care isi cara melcul cochilia in spate. Melcul pe motive fizionomice, ai nostri pentru ca nu cad la pace cum si care sa imparta spaga. Sunt satul pana in gat de autoritatile care ne mulg si mulg si mulg. Sub forma de taxe, impozite, comisioane sau spaga oricine face ceva in tara asta trebuie mai intai sa plateasca. Daca scoti o terasa pe strada la 15 aprilie tre' sa platesti taxa ca ocupi domeniul public pentru 100 de zile inainte, fix ca la curve. Platesti inainte. Aceleasi autoritati vin peste o saptamana sa te caute in cur. Daca ai platit taxa. Pai da, am platit la voi. Chitanta aveti? Pai da. De voi e emisa. Da nu cumva v-ati intins cam mult cu scaunele?? Pai nu, haideti sa masuram. Mda, e ok. Instinctor aveti?? Nu. Gata, amenda. E un exemplu fictiv, dar mecanismul de functionare cam asta e. Importi niste marfa? Platesti TVA-ul in vama. Cu toate ca se cheama Taxa pe Valoare Adaugata. Adica, din cate inteleg eu, platesti o taxa ca adaugi si tu o valoare. Curva noastra intelege sa iti ia banii inainte sa apuci sa adaugi tu ceva. Ar trebui sa se cheme Taxa pentru valoarea pe care urmeaza sa o adaugi. Dar e prea complicata prescurtarea TPVPCUSOA. Asa ca i-au zis mai simplu TVA si fac ei tot ce stiu. Si ar mai ai fi exemple. Lucrezi cu statul. Nu conteaza ce faci, zugravesti o scoala de exemplu. La sfarsitul lucrarii facturezi si iti astepti banii. Si astepti. Si astepti. Mai verifici contul. Nimic. Data viitoare cand verifici contul e blocat. Pai stai dom'le, intrebi ca prostu' la banca, cum adica e blocat?? Pai da, vi l-au blocat de la Administratia financiara ca nu ati platit TVA-ul. Mergi cu tensiunea trezeci cu cinspe la administratie, iar acolo o duduie impasibila iti da raspunsul: Nu ati platit TVA-ul ! Stati asa doamna, stiti ca eu de la stat am de incasat si nu e vina mea ca nu au platit factura de osutadouazeci de zile, poate facem cumva va rog, ca stiti, am si alte plati de facut, e deranj mare... NIMIC. Orice ai face ramai cu conturile blocate. Nu tu salarii la oameni, chirii, nimic. Esti knok-out. Dupa aia sunt suparati ca raman oamenii fara servici, ca au multi someri, ca nu au bani de pensii, pentru invatamant. Pai da. Nu au. Ca sunt nesimtiti. Ca sunt prea multi in administratie. Ca ne-au cocosat cu banii. Ca nu ne lasa sa ne facem mari si sa ia dupa aia sa ne ia bani multi. Nu. Daca isi deschide unu un chiosc, ii rup gura. Poate amaratu ala era urmatorul ALDI. Fara sansa. Il fut astia pana renunta omu' definitiv. Au fugit 5 milioane de romani incotro au vazut cu ochii. Am ramas noi astia masochistii. Suntem in permanenta intr-un razboi surd cu statul, un razboi in care fiecare incearca sa il faca pe celalalt la cotitura. Si mai e o problema de matematica care ma depaseste. Cand barilul de petrol costa 145 $ litrul de benzina era 4,20 Ron. Cand s-a ieftinit la 55$ barilul benzina costa 3,40 Ron. Acum s-a scumpit la 71$ barilul si benzina costa 4 Ron litrul. Sa ma fut in aritmetica lor de muisti ca OMV-ul extrage petrolul din subsolul tarii noastre cu 23$ barilul, da' sa mor daca e mai ieftin la pompa la ei.
Poate sunt eu nervos azi sau poate imi e lehamite. Dar toate astea mi-au venit in cap in momentul in care am vazut cum statul a anuntat, cu surle si trambite, in an electoral, ca ieftinesc gazele cu 5%. Multumim de gest muistilor, dar in mijlocul verii ne pisam pe ieftinirea voastra.

PS: Nu mai conteaza ca Chiorul si-a subminat propriul partid, proasta lui e confirmata la Bruxelles...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu